Wednesday, April 6, 2011

Siapalah aku



Hatiku merintih lagi


Pada siapa aku harus mengadu


Hidupku tak segembira dulu


Adakala hatiku menagis sendiri


Salah siapa sebenarnya ini


Aku,dia atau orang sekelilingku


Kenapa? Kenapa? Kenapa?


Kenapa Allah duga aku sebegini


Aku tak kuat untuk menghadapi


Aku tak nak melakukan dosa disebabkan ini


Ya Allah Bantu hambaMU ini


Berikan kekuatan dan kesabaran padaku


Aku tak kuat untuk bertahan


Tiada siapa yang boleh mendengar rintihanku dengan jelas


Tempat ku berpaut dan berlindung masih belum kuat untik memautku ketepi


Hatiku terasa,derita,terluka namun tiada siapa yang mengetahui


Apa harus ku lakukan


Sampai bila akauu harus bersedih sebegini


Sampai bila harus ku pujuk hati sendiri


Sampai bila harus kutelan yang pahit


Sampai kini aku masih mencari


Aku redha dengan ketentuanMU YA ALLAH


Namun ku tak mampu mengharunginya


Aku sedar aku hamper-hampir mengalah


Ya Allah bantu aku


Mudahkan mereka untuk memahami diriku yang hina ini


Aku sudah tidak terdaya lagi untuk menangis


Hati ku sudah tidak berairmata


Andai esok aku tidak bernafas


Aku ingin mereka tahu


Aku seorang insane yang hatinya rapuh


Mudah terasa


Mudah mengalirkan air mate


Dan banyak perkara yang ku pendam tapi aku tidak kesampaian untuk meluahkan


Demi menjaga hati insane bernama manusia


Dan aku juga ingin mereka tahu sehingga saat ini tiada insane yang memahami diriku


No comments: